top of page
Writer's pictureArik Ofir

הצרכנים המבוגרים מצביעים ברגליים

קניות לחגים (עדיין) לא באון ליין - הצרכנים המבוגרים מצביעים ברגליים ומעדיפים לרכוש מזון, חומרי ניקוי, אביזרים לבית ומתנות לבני המשפחה בחנויות הפיזיות.


אתר מוטק'ה, הנחשב לפלטפורמה הדיגיטלית המובילה לקהל המבוגר בישראל, יחד עם חברת המחקר והייעוץ השיווקי SeniorMarket ביצעו במהלך אוגוסט האחרון, כחלק משורה של סקרים ומחקרי שוק שמטרתם ללמוד ולחקור את התנהגות הצרכנים המבוגרים, סקר ייעודי שמבקש לבחון את הרגלי הקניות והיקף ההוצאות של הצרכן המבוגר לקראת חגי תשרי.


הצרכנים המבוגרים (מעל גיל 60 ומעלה) מהווים 15% מהאוכלוסייה ומעל ל-27% מכוח הקנייה הבוגר בישראל.

770 מבוגרים ענו לסקר ומתוכם 48% היו בגילאי 60-69 ו 38% בני 70 ומעלה. 69% מהמשיבים ציינו שאלו שמבצעים את הקניות לחג הן נשים.

הממצא המרכזי של הסקר מצביע על כך שהצרכנים המבוגרים עדיין מעדיפים באופן ברור את הקנייה בחנויות הפיזיות ורק 7.8% מהמשיבים ציינו שהם מבצעים רכישות לקראת החגים באונליין.

3 הסיבות החשובות ביותר עבור הצרכנים המבוגרים בבחירת המקום בו הם ירכשו את מוצרי המזון והניקיון לחג הן:

1. המקום שהם רגילים לרכוש בו כל השנה.

2. רשת המזון שנותנת את סל המוצרים הזול ביותר לחג.

3. רשת המזון הקרובה לבית.

על השאלה 'האם הם עושים בעצמם את הקניות לחג או שהם נעזרים בילדים' 89% מהמשיבים ענו כי הם רוכשים בעצמם את המוצרים לחג.


על השאלה באיזה רשת מזון הם רוכשים דורגה שופרסל במקום הראשון ולאחרי לפי הסדר רשת רמי לוי, אושר עד, מ.יוחננוף, כלבו חצי חינם, יינות ביתן ורשת ויקטורי.


על השאלה 'כמה זמן לפני החג הם עושים את הקניות?' 61% ציינו כי הם רוכשים 5 ימים לפני החג את רוב הקנייה.


הסקר אף בחן האם, מתוך מגמה לווסת את העומסים בקופות לקראת החגים, כדאי לרשתות המזון לפתות צרכנים מבוגרים לבצע רכישות בשעות מסוימות. 83% מהמשיבים ציינו שהנחה נוספת, בתמורה לעריכת הקניות לחג בשעות מסוימות או בימים מסוימים, בהם העומס מופחת, הייתה משפיעה על החלטתם בתזמון רכישת מוצרי המזון לחג.


הסקר מצביע על כך שלמעלה מ-43% מקרב המשיבים ציינו שהם מתכוונים להוציא מעל 1000 ש"ח על קניית מזון לקראת החג ו-68% ציינו שיוציאו עד 500 ש"ח עבור מוצרי ניקיון.


לשם השוואה ולהבנת היקף ההוצאה המתוכננת לקראת החגים, 39% מהמשיבים ציינו שההוצאה הממוצעת שלהם על מוצרי מזון וחומרי ניקוי נעה בין 1000 ₪ ל 2000 ₪ בחודש, 22% ציינו כי הם מוציאים בממוצע מעל 2000 ₪ בחודש ו 28% ציינו כי הם מוציאים פחות מ 1000 ₪ בחודש על מזון ומוצרי ניקיון לבית.

עוד עולה בסקר שכ- 40% מהמשיבים ציינו כי בנוסף להוצאות השוטפות לקראת החג הם מתכוונים להוציא עד 1000 ₪ על חידוש ושיפוץ הבית.


וכאן לא מסתיימות ההוצאות של המבוגרים לקראת החגים, 71.5% מהמשיבים ציינו כי יוציאו עד 1000 ₪ על רכישת מתנות לחג בעוד ש- 16% יוציאו מעל 1000 ₪ על מתנות. רוב גדול מהעונים, 73%, ציינו שירכשו בתקציב זה מתנות עבור הילדים והנכדים.


למעוניינים בנתונים נוספים, ניתוחים ותובנות שיווקיות מהסקר מוזמנים לפנות אל שרון שילוח מאתר מוטק'ה או לרועי קורן מ-SeniorMarket.


148 views0 comments

Bình luận


bottom of page